fbpx

Kako pobediti bol u leđima i kičmi nastao zbog previše sedenja

Nove tehnologije su nam donele i nove poslove zbog kojih često sedimo i po više od 8 sati dnevno, zbog kojih smo ukočeni, boli nas kičma, ne možemo da se pokrenemo, a sve je više i mladih koji imaju problema sa kičmenim stubom i držanjem tela. Odgovore na pitanja kako da pobedimo bol u leđima i kičmi nastao upravo zbog dugotrajnog sedenja dao je dr Vladan Jovićević u gostovanju na RTS-u.

 

Ne postoji dobro sedenje, kičma i zglobovi traže aktivnost

Nova tehnologija donela je poslove zbog kojih se i osam sati dnevno sedi. Zbog toga sve veći broj ljudi pati od ukočenosti, bolova u leđima, a čak i deca od 14 godina oboljevaju od diskus hernije. Kiropraktičar Vladan Jovićević ističe da ne postoji dobar položaj sedenja i da dugotrajno sedenje treba prekidati kratkim aktivnostima.

„Problemi sa kičmom počinju od detinjstva i manjka fizičke aktivnosti. To počinje sa sedam ili osam godina, a dolaze nam deca od 14, 15 godina sa diskus hernijom“, navodi Jovićević. Do nje dolazi zbog, prema Jovićevićevim rečima, sedenja, posebno lošeg položaja sedenja i manjka pozitivne fizičke aktivnosti.

„Svako kretanje je nama kao vrsti neophodno. Od koštano-zglobnog i mišićnog do kardiovaskularnog sistema. Posebno je važno za pravilni razvoj skeletnog sistema i kičme“, kaže Jovićević.

Ističe da ne postoji dobar položaj sedenja, jer je ono samo po sebi nametnut položaj, u kojem nikako ne treba predugo biti, a ako je neko primoran zbog posla onda treba na svakih 15-20 minuta da ustane i pokrene se.

„Promenite položaj. Ako sedite 15 ili 20 minuta, ustanite i prošetajte minut, dva. Postoji i nekoliko kratkih vežbi u trajanju od pola minuta koje mogu da vas sačuvaju od povređivanja diskusa, deformiteta, degenerativnih promena, koje nastaju kao posledica lošeg položaja i razvoja“, objašnjava Jovićević.

Kiropraktika, kako kaže, može mnogo da pomogne u takvim situacijama, jer se ona bavi vraćanjem tela u idealnu poziciju, a organizam nakon toga sam to izbalansira i smiri i nema potrebe za uzimanjem lekova i odlaženja na dugotrajne terapije.

Napominje i da je važno vežbati, ali isključivo ako su ljudi u dobrom stanju.

„To je veoma važno u današnje vreme kada su popularne teretane i razni sistemi vežbanja. Primer toga je krosfit režim vežbi, koji je danas veoma popularan, ali rizičan za svakoga ko ima čak i mali problem sa kičmom“, naglašava Jovićević.

Veoma je važno pre početka vežbanja proveriti stanje organizma i otkriti eventualni problem koji će se aktivirati vežbanjem.

Takođe, istezanje je od apsolutne važnosti.

„Imao sam prilike da radim sa Novakom Đokovićem i da pratim njegov trening. Tu postoji izuzetno mnogo istezanja. Nemojte ući ni u kakvu fizičku aktivnost niti je završiti, a da se pre i posle nje dobro ne istegnete“, navodi Jovićević.

Istezanje je važno zbog pokreta. On je suština. Ukoliko postoji pun obim pokreta i elastičnosti u svakom zglobu, telesna funkcija je normalna. Sa druge strane, gde god pokret počne da se gubi i skraćuje svoj obim, tu nastaje problem.

Fizioterapeut Dejan Glušac pokazao je u studiju RTS-a odrđene vežbe i dao praktične savete kako da se bolje sedi i preduprede neki od problema vezanih za preterano sedenje.

 

 

(Izvor: RTS)

Ostavite odgovor